چین به استمرار روابط تجاری با ایران پایبند است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، صدراعظم آلمان امروز در راس یك هیات 20 نفره سفر سه روزه خود از چین را آغاز كرد.

مقام های آلمانی در آستانه این سفر اذعان كرده اند، صدراعظم آلمان در ماموریت خود خواهد كوشید تا پكن را به كاهش خرید نفت از ایران و همراهی با تحریم یك جانبه اروپا و آمریكا همراه كند.

با این وصف كارشناسان و منابع دولتی گفته اند، با توجه به مواضع محكم و مشخص پكن مبنی بر استمرار روابط تجاری با ایران، مركل با خاطره تلخ از پكن بازخواهد گشت .

در همین راستا ارگان حزب حاكم چین امروز در آستانه ورود صدراعظم آلمان نوشت: چین همچنان بر مواضع خود مبنی بر استمرار روابط تجاری و همكاری در زمینه انرژی با ایران پایبند است.

روزنامه ' مردم ' تاكید كرد: اگر آلمان منافع خود را در این می بیند كه با تحریم نفت ایران همراه باشد اما این لزوما با دیدگاه ها و مواضع چین همخوانی ندارد.

این روزنامه می نویسد: پكن نه تنها با این موضع غرب موافق نیست بلكه به تحریم های یك جانبه علیه ایران انتقاد دارد و آن را 'كوركورانه' و ' غیرسازنده' خوانده است .

' شن جیرو '، محقق آكادمی علوم اجتماعی چین در این زمینه می گوید: پكن همواره از مذاكره برای حل موضوع هسته ای ایران حمایت كرده و بشدت مخالف اقدام های 'افراطی' غربی ها چون تحریم و یا حركت نظامی است.

این كارشناس چینی هشدار می دهد كه تحریم بخش نفت ایران شرایط بسیار پیچیده ای را برای منطقه یورو و بسیاری از كشورهای دیگر ایجاد می كند كه وابستگی سنگینی به نفت ایران دارند.

به گزارش منابع خبری مركل در پكن با مقام های چین درباره ایران و بحران بدهی ها در اروپا بحث و تبادل نظر خواهد كرد.

انتظار می رود وی با ' هو جین تائو ' رییس جمهور و ' ون جیا بائو ' نخست وزیر چین و ' وو بانگ گوا ' رییس كنگره ملی خلق این كشور دیدار و گفت و گو كند و سفری به استان ' گوانگ دونگ ' در جنوب چین داشته باشد كه بیش از 500 شركت آلمانی در آن فعال هستند.

بحران بدهی موجب شده است تا آلمان به خصوص در ماه های اخیر دست به دامن چین شده و از این كشور خواسته است سرمایه گذاری در اروپا از جمله آلمان را افزایش دهد.

ناظران می گویند چین تا زمانی كه اوضاع در منطقه یورو با ثبات نشود دست به چنین كاری نخواهد زد و تمایلی به افزایش سرمایه گذاری نشان نخواهد داد.

' یورگن ماتئوس '، اقتصاددان آلمانی می گوید : ' مركل ' مجددا برای گرفتن كمك از چین و دستیابی به توافقی برای حل بحران بدهی اروپا دست به دامن پكن خواهد شد.

وی ابراز امیدواری كرده است وی در این خصوص به توافق برسد.

با این وصف ' شن جیرو ' محقق چینی می گوید كه چین بعید است حاضر به خرید اوراق قرضه و كمك برای حل بدهی اروپا شود و تا زمانی كه نظام مالی در آن منطقه بی ثبات است و جزییات برنامه های اروپا برای پكن مشخص نیست دو طرف توافقی حاصل نخواهند كرد.

این كارشناس چینی تاكید كرد كه اروپا هنوز فاقد اعتبارات مالی كافی برای برون رفت از بحران بدهی و سرمایه است و چین در این شرایط كمك نخواهد كرد.

وی گفت كه اروپا شاید ارز واحد داشته باشد اما لزوما نظام مالی واحد ندارد كه تضمین كننده سرمایه گذاری كشورها و حل و فصل مساله كسری بودجه باشد. این مسایل برای چین نگران كننده است.

وی از اروپا خواست كه بجای طلب كمك از كشورهای دیگر از جمله چین ، ابتدا برنامه هایش را تشریح كرده و دست به اصلاحات در نظام مالی بزند.

صدراعظم آلمان را در سفر سه روزه به چین هیاتی شامل 20 نفر از رییسان شركت ها و موسسه های آلمانی همراهی می كنند.

وی در جریان این سفر در آكادمی علوم اجتماعی چین سخنرانی خواهد كرد.

' مركل ' پیش از این در سال های 1997 ، 2006 ، 2007 ، 2008 و 2010 در سمت های مختلف به چین سفر كرده است.

ارزش مبادلات تجاری چین و آلمان در سال گذشته میلادی به 170 میلیارد دلار رسید و دو طرف امیدوارند این حجم را تا سال 2015 میلادی به 280 میلیارد دلار ارتقا دهند.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: ابرها , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
arezoo در تاریخ : 1390/11/13/4 - - گفته است :
نیازی نیست انسان بزرگی باشیم." انسان بودن " خود ، نهایت بزرگی است . می توان ساده بود ولی انسان بود... به همین سادگی سعی نكن متفاوت باشی..فقط خوب باش..خوب بودن به اندازه كافی متفاوت هست


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: